Thursday 26 January 2012

Salah Menyalah

Maaf semua.
Ini cuma Flight Simulator.
Kerjaya sebagai kontraktor ini memerlukan kemahiran untuk berdepan dengan kontraktor yang lain. Tersilap bicara boleh mengundang padah kerana bicara dan kalimat itu lah yang akan diguna pakai mereka untuk menghentam kami demi menutup pekung kesilapan yang telah berlaku. Walau bagaimanapun pengalaman mematangkan bicara. Tidak lah menjadi kegemaran melihat pekerja lain dihukum kerana kesilapan manusia. Tetapi tidak lah gemar juga melihat pihak yang benar dihentam atas kesilapan yang orang lain lakukan.




SCX 920, masih terdapat di
tapak pembinaan kami.
Semasa dalam latihan kami mengajukan beberapa soalan berhubung sistem dan peranti pengawal di tempat kami kepada pihak jurulatih. Mereka telah menamakan peranti kawalan kami sebagai Legacy Controller. Legacy? Bunyi macam barang skrap aje. Rasanya baru sahaja menggunakan unit - unit ini 5 tahun lepas. Cepat dan lajunya teknologi dalam bidang ini bergerak. Tak mengapalah, biarkan kumpulan kami digelar penggerak teknologi Legacy di bangunan paling berprestij Malaysia


ottantif - tidak memilih dengan siapa hendak bekerja. Cuma memilih cara mana hendak bekerja (kredit kepada Encik Zulkafli Ibrahim). 

No comments: