Monday 30 January 2012

Pe - ramah vs Super - Ramah


Bagi peminat komik Marvel atau DC pastinya anda kenal watak - watak seperti Super Hero atau Superman. Mereka dipanggil Super kerana kekuatannya yang hebat dan luar biasa. Begitu juga dengan golongan puan dan makcik yang gemarkan Supermarket demi melihat tawaran harga runtuh terkini. Tempat itu digelar Supermarket kerana banyaknya barangan yang hendak dijual di tempat itu.


Gambar hiasan semata - mata
Memanfaatkan cuti tahunan untuk menjenguk kediaman kedua. Sibuk menyapu laman rumah, tiba - tiba ditegur oleh salah seorang jiran yang belum sempat dikenali. Cuba menjadi Pe - ramah, salam pengenalan dihulur. Sempat jiran baru ini menawarkan peralatan pembersihan miliknya. Tugas - tugas kembali disambung setelah anaknya datang mengganggu bicaranya. Namun begitu disebabkan jiran ini yang terlalu ramah atau dengan kata lain Super - Ramah, tugas mencuci terhenti beberapa kali. Melayan kisahnya mengenai kabinet dapur dan ubahsuai rumah, saluran air yang tersumbat, mengenai jiran - jiran dan uncle yang baru kematian isteri akibat kanser porgidia harbik (tidak wujud pun kanser ini). 


Memang biasa lah Pe - Ramah vs Super - Ramah, pastinya Pe - Ramah akan tewas. Tapi banyak manfaat dari ruang yang dicipta. Dapat lah menggunakan tangga, penyapu air dan nombor telefon beberapa kontraktor pengubahsuaian. Apa - apa pun, terima kasih jiran Super - Ramah.


ottantiff - semoga kita berjiran sampai ke Jannah.







No comments: