Saturday 21 August 2021

Perniagaan


Saya sebenarnya bukan orang yang berminat dalam perniagaan.  mungkin kerana latar belakang keluarga saya yang kebanyakannya berasal dari kalangan penjawat awam atau pekerjaan bergaji.  Ayah saya adalah kakitangan Keretapi Tanah Melayu sementara ibu saya menjadi suri rumah sepenuh masa.  Berbeza dengan isteri saya yang dibesarkan oleh ayahnya yang melakukan dua pekerjaan walaupun kaya.  Isteri saya memulakan perniagaan sejak di kolej latihan guru dan meneruskan perniagaan ketika dia mula bekerja sebagai guru bahasa Arab di sekolah kerajaan.  Saya kagum dengan semangat yang ditunjukkan oleh isteri saya yang memberikan komitmen yang tinggi dalam tugas penting dan tetap bermotivasi ketika dalam perniagaan penjagaan kecantikan, Mary Kay.  Saya juga membantu dengan menyalin semula iklan ke laman Instagram, Facebook dan Whatapps Status.  Saya juga mendapat pesanan dari rakan-rakan di tempat kerja - kepuasan yang tidak dapat digambarkan ketika dapat menuntut pesanan penjualan.  Dalam hati, saya sebenarnya kagum dengan keghairahan yang dimiliki oleh isteri saya.  Perniagaan bukanlah jalan yang mudah tetapi hasilnya bernilai keringat.  Kawan-kawan, doakan kami agar jalan yang telah kami pilih diberkati oleh Tuhan.  Ameen!

ottantiff - this post also available in the linkedin

No comments: